Monday 13 October 2014

KEKAL MUDA JELITA DENGAN COLLAGEN POWDER SHAKLEE



KEKAL MUDA JELITA DENGAN COLLAGEN POWDER SHAKLEE
Assalamualaikum pembuka entri saya buat pembaca sekalian…
Hari ni saya sangat teruja untuk berkongsi dengan anda 1 lagi produk Shaklee yang meletop di abad ini…Collagen Powder Shaklee…Semenjak dua menjak ni, saya perhatikan ramai pengasas produk- produk kecantikan telah mengeluarkan produk yang berasaskan collegen. Ramai dikalangan wanita yang terpengaruh dengan iklan yang memberansangkan tanpa menyelidik dahulu kesahihan dan keberkesanan produk tersebut kepada mereka. Ada juga produk yang tidak mendapat kelulusan Kementerian Kesihatan Malaysia. Natijahnya, produk tersebut telah memberi kesan buruk kepada pengguna.
Sebelum itu, adakah anda tahu apakah itu Collagen?
Menurut Wikipedia,collagen adalah salah satu protein yang menyusun tubuh manusia. Kandungan collagen adalah lebih kurang 30% dari seluruh protein yang terdapat di tubuh. Collagen adalah struktur organic untuk pembentukan tulang, gigi, sendi, otot, dan kulit. Selain itu, serat collagen memiliki daya tahan yang kuat terhadap tekanan. Jadi bagi saya, sesiapa yang mengambil collagen ini secara konsisten, mereka mempunyai 1 set kecantikan dan kesihatan yang lengkap.
Mengapa Collagen Powder Shaklee adalah Produk Collagen Terbaik?
1.       Mengekalkan kelembapan dan mencegah kedutan.
2.       Memulih masalah kulit seperti pengecutan jerawat dan menghilangkan jeragat.
3.       Mencantik dan menyuburkan rambut
4.       Menegangkan payudara
5.       Menguatkan tulang dan memperlambatkan osteoporosis
6.       Mencerahkan kulit dan mengurangkan pigmentasi.
7.       Melambatkan proses penuaan kulit dan membantu menyeimbangkan semula collagen yang berkurangan akibat peningkatan usia.
  


 
Oleh itu, pastikan Collagen yang anda makan/gunakan itu dari sumber yang halal. Kalau tidak pasti, sila tanya ahli farmasi yang bertugas, tentu mereka bersedia membantu (kalau mereka ikhlas).

Hati-hati! Terdapat produk collagen yang tidak dapat dipastikan sumbernya dengan jelas dan produk ini adalah diragui. Walau bagaimanapun, jika produk collagen tersebut jelas berasal daripada `Seafood’ atau gamat atau tumbuhan, memang tidak diragukan halalnya. Kalau sumber selain daripada itu perlulah diselidiki sebelum dibeli/dimakan/digunakan kerana sumber Collagen yang paling mudah diperolehi adalah daripada kulit babi atau gamat.

Jangan risau! Collagen Powder dari Shaklee ini adalah dijamin 100% halal oleh JAKIM dan dibenarkan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia..Jadi, apa tunggu lagi? Jom dapatkan collagen powder anda sekarang…..!!!!




Hubungi pengedar anda:

Najwa Mohammad
  017- 9652483
*      Najwa Mohammad
Email : najwamohammad86@gmail.com






No comments:

Post a Comment